Матеріально-технічна база-
Матеріально-технічна база спеціальної школи — це комплекс будівель, споруд, обладнання та інших засобів, які забезпечують якісний освітній та корекційно-розвитковий процес для дітей з особливими освітніми потребами. Вона відрізняється від бази звичайної школи наявністю спеціалізованих приміщень, інвентарю та апаратів, що враховують особливості розвитку учнів.
Основні складові матеріально-технічної бази школи
1. Навчальні приміщення
Спеціалізовані кабінети: для занять з корекційними педагогами, логопедами.
Кабінет СПО.
Ресурсна кімната: спеціальні навчальні простори для індивідуальної та групової корекційно-розвиткової роботи, обладнані для різних видів терапії (наприклад, пісочної, ігрової, арт-терапії).
Майстерні: для проведення уроків технологій та трудового навчання.
2. Приміщення загального користування.
Бібліотека.
Спортивна та актова зали, кабінет ЛФК: адаптовані для проведення фізкультурних занять та заходів, враховуючи особливості всіх учнів.
Їдальня.
3. Інфраструктура та обладнання
Безбар'єрне середовище: пандуси, спеціалізовані санвузли, обладнані для людей з інвалідністю.
Навчальні посібники та ігри: адаптовані до вікових та індивідуальних особливостей учнів з особливими освітніми потребами..
Важливі аспекти забезпечення
Ефективне функціонування матеріально-технічної бази спеціальної школи передбачає:
Раціональне використання та обслуговування: відповідальність за збереження та оновлення матеріальних цінностей.
Оновлення відповідно до сучасних вимог: забезпечення навчального процесу сучасним обладнанням та технологіями.
Дотримання санітарно-гігієнічних та педагогічних норм: створення комфортного та безпечного середовища для навчання.
Матеріально-технічна база школи для дітей з інтелектуальними порушеннями є адаптованою до їхніх особливих освітніх потреб. Це допомагає створити безпечне, структуроване та розвивальне середовище, що сприяє ефективному навчанню та корекції
.
Основні складові матеріально-технічної бази
Навчальні приміщення
Класи: обладнані навчальними меблями (столи, стільці), які відповідають зросту учнів. Важливим є чітке зонування простору, щоб дитина могла легко орієнтуватися.
Спеціалізовані кабінети: для занять з логопедами, психологом. Вони оснащені іграшками, дидактичними матеріалами та обладнанням для корекційної роботи.
Майстерні: для трудового навчання та технологій, де учні можуть здобувати практичні навички.
Сенсорна кімната: спеціально обладнані приміщення для психологічного розвантаження, стимуляції сенсорних систем та корекції емоційного стану.
Ресурсна кімната: для індивідуальних або групових занять, де учні можуть працювати в комфортних умовах, використовуючи спеціалізовані матеріали.
Корекційне та реабілітаційне обладнання
Інтерактивні панелі та дошки: для візуалізації навчального матеріалу та залучення учнів до активної взаємодії.
Корекційне обладнання: комплекти для розвитку дрібної моторики, засоби для стимулювання мовленнєвого розвитку.
Дидактичні матеріали: наочні посібники, предметні картки, ігри, що допомагають засвоювати інформацію в ігровій формі.
Ігрові майданчики: адаптовані для дітей з інтелектуальними порушеннями, що сприяє соціалізації та фізичному розвитку.
Безпечне та адаптивне середовище
Безбар'єрний доступ: пандуси, спеціалізовані санвузли.
Безпека: встановлення огорож, загородження небезпечних зон, наявність охорони та систем відеоспостереження.